IMG_0190-4

ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Μπορεί ένας κηπουρός να φροντίζει όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο; Υπάρχουν συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορούν να ευδοκιμήσουν όλα τα φυτά; Μπορεί να ανθίσει ένα τροπικό φυτό σε μεσογειακό κλίμα;

Πιστεύεις αντίστοιχα ότι μπορούν όλα τα παιδιά μέσα σε μία τάξη να “ανθίσουν” παίρνοντας την ίδια “τροφή” κάτω από τις ίδιες συνθήκες;

Η απάντηση είναι προφανής! Τα παιδιά είναι πολύ πιο σύνθετα από τα φυτά και αντιδρούν με πολύπλοκους τρόπους. Ένα γενικό μοντέλο διδακτικής, ένα προκαθορισμένο επίπεδο εκπαίδευσης και η εφαρμογή μόνο μίας διδακτικής τεχνικής δεν θα μπορούσε να τα καλύψει. Εκεί εμφανίζεται και αναδεικνύεται η αναγκαιότητα και η συνεισφορά της Διαφοροποιημένης Εκπαίδευσης. Η Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση είναι ο τρόπος να παρέχουμε το μονοπάτι μάθησης που ταιριάζει καλύτερα σε κάθε παιδί με στόχο να το ενδυναμώσουμε να ξεκλειδώσει και να απελευθερώσει το δυναμικό που κρύβει μέσα του. Δηλαδή να ανθίσει.

Οραματιζόμαστε μια εκπαίδευση που απευθύνεται σε κάθε παιδί ξεχωριστά και καλλιεργεί τις δεξιότητές του, όπως τη δημιουργικότητα και την κριτική του σκέψη, ώστε να φτάσει στο απόγειο των δυνατοτήτων του.

Μία εκπαίδευση που να χωράμε όλοι. Ένα σχολείο με προσωπικότητα.

W icon
popo

Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση

Οραματιζόμαστε μια εκπαίδευση που απευθύνεται σε κάθε παιδί ξεχωριστά και το οδηγεί να καλλιεργεί τις δεξιότητές του, όπως τη δημιουργικότητα και την κριτική του σκέψη, ώστε να απελευθερώσει το δυναμικό του. Μία εκπαίδευση που να χωράμε όλοι: Ένα σχολείο με προσωπικότητα!

ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Photos1

Ελληνικό Σχολείο

Οι απαιτήσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος δεν έχουν επικαιροποιηθεί ουσιαστικά για αρκετές δεκαετίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά, που μεγαλώνουν σε μία εποχή που η πρόσληψη πληροφορίας γίνεται μέσα από εικόνα και βίντεο, να νιώθουν ως επί των πλείστων ότι το σχολείο τους είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον χαμηλών απαιτήσεων.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Slide11

Πρότυπα Μαθήματα

Γιατί η εκπαίδευση μπορεί να είναι αλλιώς!

Τα προγράμματα μας μπορούν να καλύψουν οποιαδήποτε θεματική ενότητα ή στόχο σας ενδιαφέρει, διακρίνονται για τη φαντασία και το χιούμορ τους, δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και γίνονται διαθεματικά.

ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Slide12

Έλκυδα

Η Έλκυδα είναι το κέντρο Έρευνας και Εκπαίδευσης της Χαρισμάθειαςν Είναι το σπίτι μας!

Είναι ένας φιλόξενος και πάντα ανοιχτός χώρος, μέσα από τον οποίο διοχετεύουμε την περιέργεια, την φαντασία και τη δημιουργηκότητά μας για να δώσουμε ώθηση στην εκπαίδευση.

ΕΛΚΥΔΑ

Πάμε πίσω στο 2012, όταν μια μικρή ομάδα ανθρώπων αποφάσισε να αλλάξει το παράδειγμα στην εκπαίδευση και να κάνει το όραμά της πραγματικότητα. Βάλαμε στόχο να κάνουμε το σχολείο όπως θα έπρεπε να είναι: Ένας χώρος όπου κάθε παιδί θα βρίσκει χώρο έκφρασης, θα αναπτύσσει τις δεξιότητές του, θα παίρνει γνώσεις, αλλά θα καλύπτει και τις συναισθηματικές του ανάγκες. Μία εκπαίδευση που θα τοποθετεί το σχολείο μέσα στην κοινωνία και την κοινωνία μέσα στο σχολείο. Μία εκπαίδευση που θα είναι χτισμένη με χιούμορ, φαντασία και θα χαρίζει εμπειρίες. Ένα όμορφο ταξίδι, με προκλήσεις, με δυσκολίες, με εκπλήξεις, που πάντα θα αφήνει στο τέλος την αίσθηση της ικανοποίησης και της πληρότητας στους ταξιδιώτες του, μαζί με έναν θησαυρό από σκέψεις, στιγμές, εικόνες, αρώματα και γεύσεις.

bicycle
mobile

ΦΥΛΛΑΔΙΟ

Χρειάζεσαι περισσότερες πληροφορίες; Κατέβασε το αναλυτικό φυλλάδιο της Χαρισμάθειας σε pdf με το πάτημα ενός κουμπιού.

Check-in στις επόμενες εκδηλώσεις μας

CHARIMORE

grid-11
Slide3
Presenκι
Slide5

Έχεις απορίες; Εδώ θα βρεις τις απαντήσεις!

Kid FAQ section

FAQ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

FAQ

Χρειάζεται η αξιολόγηση του παιδιού για τη Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση;

Η διαφοροποίηση δεν είναι κάτι μονοδιάστατο. Μπορεί να γίνει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, πάνω σε πολυποίκιλους άξονες. Διαφορετικές βαθμίδες διαφοροποίησης έχουν διαφορετικές απαιτήσεις. Κάποιες από αυτές έχουν την απαίτηση άτυπης αξιολόγησης των χαρακτηριστικών του παιδιού, κάποιες απαιτούν την τυπική αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του.

Για να φτάσει ένας εκπαιδευτικός να έχει διαφορετικό μονοπάτι μάθησης για κάθε μαθητή (One to One) με διαφοροποιημένους στόχους και εμπλουτισμό της ύλης, απαιτείται μία αξιολόγηση που θα του δώσει τις απαιτούμενες πληροφορίες για να το σχεδιάσει.

Το κάθε παιδί παίρνει διαφορετικές ασκήσεις;

Στα πλαίσια της διαφοροποίησης τα παιδιά μπορεί να παίρνουν διαφορετικές ασκήσεις αντίστοιχης δυσκολίας (ανάλογα με τον τύπο των ερεθισμάτων ή τα ενδιαφέροντα που προτιμά κάθε παιδί), μπορεί να παίρνει διαφορετικό υλικό διαβαθμισμένης δυσκολίας (για να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες του ή να ενδυναμώσει περαιτέρω τα δυνατά του σημεία), όπως μπορεί να παίρνει ακριβώς το ίδιο υλικό με τους συμμαθητές του και να υπάρχουν διαφορετικού τύπου απαιτήσεις από κάθε μαθητή ως προς το παραδοτέο των ασκήσεων.

Η διαφοροποίηση είναι κάτι πολυμορφικό και μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις που έχουν διαφορετικά πλαίσια.

Τι διαφορά έχει η περιγραφική από την ποσοτική αξιολόγηση;

Μία ποσοτική αξιολόγηση δεν επιδέχεται διαφοροποίησης. Είναι μία αριθμητική κλίμακα που αποτυπώνει το κατά πόσο ένα παιδί έχει κατακτήσει τους γνωστικούς στόχους της τάξης του. Δεν αποτυπώνει την προσπάθειά του, την πρόοδό του, την ικανότητά του να πετυχαίνει ανάλογα με το δυναμικό του. Δείχνει μόνο τον “δρόμο” που έχει καλύψει ως προς τις απαιτήσεις της τάξης του.

Μία περιγραφική αξιολόγηση είναι ποιοτική. Δείχνει το επίπεδο του παιδιού αφαιρώντας τη σύγκριση με τα άλλα παιδιά ή τις απαιτήσεις της τάξης του. Αποτυπώνει την ικανότητα του παιδιού σε σχέση με τις δικές του δυνατότητες και τα δικά του όρια. Αυτό το στοιχείο την  κάνει ιδανικό εργαλείο για μία διαφοροποιημένη αξιολόγηση. Σε κάθε περίπτωση ο συνδυασμός των δύο εργαλείων δείχνει μία ολοκληρωμένη εικόνα.

Πώς γίνεται στην ίδια τάξη τα παιδιά να έχουν διαφορετικά μονοπάτια μάθησης;

Τα παιδιά μπορούν να διαφοροποιήσουν τα μονοπάτια τους, τόσο με διαφορετική στοχοθέτηση, όσο και με διαφοροποίηση των απαιτήσεων στους κοινούς στόχους της τάξης. Επιπλέον, μπορούν να αναλάβουν διαφορετικούς ρόλους μέσα σε ανομοιογενείς ομάδες, όπως μπορούν να παίρνουν και διαφοροποιημένο υλικό, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Δε χρειάζεται να δημιουργήσουμε τάξεις για κάθε διαφορετική ταχύτητα, αντιθέτως, βοηθάει να έχουμε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων (mixed-ability classrooms) για να έχει μεγαλύτερη επιτυχία η διαφοροποίηση.

Πώς δημιουργείται το κίνητρο για μάθηση στους μαθητές;

Το κίνητρο του μαθητή είναι αυτό που θα “μεταφράσει” το δυναμικό του σε γνώσεις και δεξιότητες. Αυτό που θα ξεκλειδώσει τις δυνάμεις του. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να το ενδυναμώσουμε. Ο πιο απλός είναι να κάνουμε την εκπαίδευση να “περιστρέφεται” γύρω από τα ενδιαφέροντά του. Ένας άλλος αποδοτικός τρόπος είναι να αναδείξουμε την πρακτική σημασία του κάθε γνωστικού αντικειμένου στη ζωή του μαθητή.

Άλλοι, πιο παιγνιώδεις, τρόποι είναι η χρήση παιχνιδιών, ταινιών, comic και video στην εκπαίδευση. Προδιαθέτουν θετικά το παιδί απέναντι στη νέα γνώση και το βοηθούν να μείνει “ανοιχτό” στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό βοηθάει η χρήση ιστοριών (story-telling), το χιούμορ, η θεατρικότητα και η χρήση των μηχανισμών των παιχνιδιών (gamification).

Μπορεί η Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση να εφαρμοστεί στο Σχολείο;

Φυσικά και μπορεί! Το σχολείο έχει τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων (mixed-ability classrooms) που είναι ιδανικές για διαφοροποίηση! Το έχουμε εφαρμόσει με απόλυτη επιτυχία σε τάξεις τυπικής εκπαίδευσης με φανταστικά αποτελέσματα για ολόκληρο ακαδημαϊκό έτος. Λειτουργεί ακόμα και σε τάξεις όπου υπάρχουν μαθητές αρκετά μπροστά από την ηλικία τους και μαθητές που έχουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες.

CHARI4U

ni-dorea-plain
Presentation1
CrK3v4Bg
9AsY-D6g_two boyswith t-shirt_213X240