Η δημιουργία πάντα ένα επίπεδο πάνω από τη μάθηση!
Τα master classes υλοποιούνται από το 2012. Είναι τα πρώτα δομημένα μαθήματα για Χαρισματικά παιδιά στην Ελλάδα και το μόνο πρόγραμμα εμπλουτισμού της ύλης με δομημένο αναλυτικό πρόγραμμα και συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους για τα παιδιά. Τα master classes δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών και δεν πραγματεύονται το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Εκτείνονται σε πληθώρα γνωστικών αντικειμένων και στόχο έχουν, πέρα από την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, τη διερεύνηση των ενδιαφερόντων. Απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού 6 με 12 ετών, διαρκούν 3 ώρες, γίνονται κάθε εβδομάδα, ξεκινούν τον Οκτώβριο και ολοκληρώνονται τον Ιούνιο. Για την παρακολούθηση των master classes, απαιτείται πρώτα μία συνολική αξιολόγηση του profile του παιδιού ώστε να εξασφαλίσουμε ότι έχει να κερδίσει από το πρόγραμμα και δε θα ματαιωθεί, εφόσον το πρόγραμμα είναι απαιτητικό.
Τα μαθήματα βασίζονται σε 3 πυλώνες. Πρώτον, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να ρωτήσουν ό,τι θέλουν, ακόμα και εάν δεν είναι σχετικό με το μάθημα. Έτσι αναπτύσσουν το αίσθημα του ανήκειν. Δεύτερον, τα παιδιά δεν έρχονται στα μαθήματα για να μάθουν αλλά για να σκεφτούν. Τα παιδιά δε θα εξεταστούν από τυποποιημένα τεστ και δεν είναι στόχος του μαθήματος η απομνημόνευση και η αναπαραγωγή. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τα νοητικά σχήματα και τις ιδέες πίσω από κάθε γνωστικό αντικείμενο και να προσπαθήσουν να τα χρησιμοποιήσουν. Η δημιουργία στέκει πάντοτε ένα επίπεδο πάνω από τη μάθηση και η ανάπτυξη της δημιουργικότητας είναι ένας από τους στόχους του προγράμματος. Τρίτον, η στάση που καλούνται να έχουν τα παιδιά δεν είναι να ανταγωνίζονται το ένα το άλλο αλλά να προσπαθούν πάντα να κάνουν το βέλτιστο δυνατό, ασχέτως ανταγωνισμού ή αποτελέσματος.
Τα master classes πραγματεύονται διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα κάθε χρόνο! Μέσα από αυτά, τα παιδιά αναπτύσσουν κριτική σκέψη, αναλυτική ικανότητα, συγκέντρωση, ανθεκτικότητα και ευελιξία. Εκτός αυτού, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν όλο το εύρος της ανθρώπινης διανόησης όσο είναι στο δημοτικό. Έτσι όταν θα πάνε στο γυμνάσιο και το λύκειο θα μπορούν να εμβαθύνουν στο αντικείμενο της αρεσκείας τους.
Παράλληλα, οι συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους τη μισή από τη διάρκεια των μαθημάτων τους, επιλέγοντας ένα project της αρεσκείας τους ανάμεσα από δεκάδες προτάσεις που εκτείνονται σε όλα τα πιθανά ενδιαφέροντα. Μπαίνουν σε ομάδες και δουλεύουν πάνω σε αυτό καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς! Έτσι αναπτύσσουν ομαδικότητα, επικοινωνιακές ικανότητες, ηγετικά χαρακτηριστικά, δημιουργικότητα, φαντασία, επιμονή και ικανότητα παρουσίασης. Αναδεικνύεται η αυτονομία στη μάθηση και τα παιδιά μαθαίνουν την πρακτική σημασία όσων διδάσκονται. Ταυτόχρονα αναγνωρίζουν την αξία της προσφοράς, βρίσκουν διαύλους προσωπικής έκφρασης και συναισθηματική ισορροπία και πληρότητα.
Οι μέθοδοι διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται στα master classes ποικίλουν, ώστε να ταιριάξουν με την πολυμορφία του αντικειμένου αλλά και τις απαιτήσεις των παιδιών. Γίνεται διαθεματική προσέγγιση των αντικειμένων, σε μεγαλύτερο βάθος και δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε έννοιες παρά σε μεθόδους. Τα παιδιά στα master classes έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν μόνα τους, αλλά και σε ομάδες, όπως αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, την κριτική τους ικανότητα και τις ερευνητικές τους δεξιότητες.
Για αρκετά παιδιά είναι η πιο ευχάριστη εμπειρία της εβδομάδας τους! Κάθε χρόνο ένα ποσοστό πάνω από 85% των παιδιών που πήραν μέρος ανανεώνουν τη συνδρομή τους για τον επόμενο χρόνο ενώ ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 97% τα ολοκληρώνει αν τα ξεκινήσει.
Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν νέες γεύσεις σοκολάτας, παιχνίδια, να σχεδιάσουν το σχολείο των ονείρων τους, να περιηγηθούν σε φανταστικούς κόσμους ή να μιλήσουν με εξωγήινους.
Είναι αλήθεια ότι εβδομαδιαία έρχονται στα μαθήματα παιδιά τόσο από όλες τις περιοχές της Αττικής όσο και από τη Χαλκίδα και τη Θήβα.
Στα παιδιά δίνεται συνήθως ένα σύγγραμμα με εμπεδωτικές ερωτήσεις, δραστηριότητες, προτάσεις και εργασίες που τις περισσότερες φορές είναι προαιρετικές. Θα πρέπει παρόλα αυτά να ασχοληθούν μέσα στην εβδομάδα για να φέρουν εις πέρας τον όγκο δουλειάς που έχουν αναλάβει στα πλαίσια του ομαδικού project στο οποίο παίρνουν μέρος. Ο όγκος αυτός εξαρτάται από το project αλλά και τον ρόλο που έχουν αναλάβει σε αυτό.
Τα master classes είναι απαιτητικά μαθήματα και ξεφεύγουν κατά πολύ από την ύλη του σχολείου. Έχουν σχεδιαστεί για παιδιά που χρειάζονται περισσότερες προσλαμβάνουσες και δεν καλύπτονται από τα ερεθίσματα και τις απαιτήσεις που τους δημιουργεί το μάθημα στην τάξη τους. Ένα παιδί που δεν έχει επαρκή κίνητρα ή τον απαιτούμενο βαθμό ετοιμότητας ενδέχεται να ματαιωθεί παίρνοντας μέρος σε ένα μάθημα το οποίο το κουράζει και δεν μπορεί να το παρακολουθήσει ενώ άλλα παιδιά στην ηλικία του ανταπεξέρχονται σε αυτό.
Για αυτόν τον λόγο, όλα τα παιδιά καλούνται να περάσουν από μία αξιολόγηση πριν γίνουν δεκτά στο πρόγραμμα ώστε να εξασφαλίσουμε ότι έχουν να κερδίσουν από αυτό και όχι να ματαιωθούν.
Κάθε χρόνο αρκετά παιδιά παίρνουν μέρος στα master classes στο μέσο της χρονιάς. Αυτό τους στερεί το δικαίωμα να επιλέξουν project και πρέπει αναγκαστικά να μπουν σε μία από τις ήδη διαμορφωμένες ομάδες που έχουν σχηματιστεί. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει άλλο ζήτημα το οποίο να αποτρέπει τα παιδιά να πάρουν μέρος μετά την έναρξη του προγράμματος εφόσον τα μαθήματα που γίνονται δεν απαιτούν προϋπάρχουσα γνώση.
Τα παιδιά χωρίζονται ηλικιακά σε Α & Β δημοτικού, Γ & Δ δημοτικού και Ε & ΣΤ δημοτικού. Τα τμήματα των μικρότερων παιδιών δεν περνούν τα 20 παιδιά ενώ τα τμήματα των μεγαλύτερων παιδιών φτάνουν μέχρι και τα 30 παιδιά. Σε κάθε περίπτωση, μαζί με τον διδάσκοντα του μαθήματος υπάρχουν και επαρκείς coaches οι οποίοι αναλαμβάνουν τις ομάδες των project ώστε να υπάρχει ένας δάσκαλος για κάθε 5 παιδιά περίπου.
Μαθήματα γίνονται κάθε Σάββατο πρωί ή καθημερινές απόγευμα. Ανάλογα με τις συμμετοχές καθορίζεται και το πλήθος των τμημάτων. Τμήματα δημιουργούνται βάσει των συμμετοχών κυρίως στην Αθήνα, τόσο στα νότια όσο και στα βόρεια προάστια, και φιλοξενούνται από σχολεία. Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email και μάθετε ποια είναι τα τμήματα που έχουν σχηματιστεί φέτος!
Τα μαθήματα κοστίζουν 80 ευρώ το μήνα αλλά για να παρακολουθήσει ένα παιδί πρέπει να περάσει από μία διαδικασία αξιολόγησης που έχει επιπλέον κόστος.
Φυσικά και δεν υποχρεώνεται κανένα παιδί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα. Όποιο παιδί θέλει μπορεί ανά πάσα στιγμή να σταματήσει. Για αυτόν τον λόγο εξοφλείτε μηνιαία τα δίδακτρα του παιδιού και δεν έχετε την επιλογή να προεξοφλήσετε. Κάθε χρόνο ένα ποσοστό της τάξης του 96% των παιδιών που έχουν ξεκινήσει τα master classes τα ολοκληρώνουν.
Στα master classes δεν κρατάμε παρουσίες αλλά σε καμία περίπτωση το μάθημα δεν είναι προαιρετικό. Τα παιδιά μπαίνουν σε ομάδες και αναλαμβάνουν project κάτι που συνεπάγεται ότι θα εκθέσουν την ομάδα τους αν λείπουν από το μάθημα.
Σε περίπτωση που κάποιο παιδί λείψει για λόγους ανωτέρας βίας, θα πρέπει να επικοινωνήσει με την ομάδα του, να ενημερωθεί για τις υποχρεώσεις του και να είναι εντάξει ως προς αυτές για το επόμενο μάθημα.
Είναι αρκετά πιθανό να υπάρχει κι άλλο τμήμα στο οποίο να μπορέσει να παρακολουθήσει και την παράδοση του μαθήματος που έχασε αν θέλει να την αναπληρώσει.
Δεν είναι όλες οι δράσεις της Χαρισμάθειας για Χαρισματικά παιδιά. Υπάρχουν δράσεις όπως το Summer School και το Out of the Box Challenge οι οποίες απευθύνονται σε όλα τα παιδιά και δε χρειάζεται καμία αξιολόγηση για να πάρει μέρος το παιδί σε αυτές. Επίσης, η Χαρισμάθεια κάνει πρότυπα μαθήματα σε σχολεία ή άλλους εκπαιδευτικούς φορείς που επίσης δεν είναι για Χαρισματικά παιδιά. Στο ίδιο πνεύμα διοργανώνει και το TEDxKids το οποίο είναι ανοιχτό για όλους.
Επιπλέον, η Χαρισμάθεια έχει σχεδιάσει τα πιο σύγχρονα και πρωτοποριακά βιβλία για το σχολείο, τα οποία απευθύνονται σε όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως βαθμού ετοιμότητας εφόσον είναι γραμμένα εξ ολοκλήρου με της αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
Προσθέστε το email σας στη λίστα ενημερώσεών μας και θα μαθαίνετε για τα νέα μας!
Η Χαρισμάθεια έχει δράσεις που απευθύνονται τόσο σε μεγάλους όσο και σε μικρούς. Υπάρχουν σεμινάρια και επιμορφώσεις που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους, συμβουλευτική που υποστηρίζει τους γονείς, δράσεις και ψυχομετρικά που απευθύνονται στα παιδιά, όπως και ερευνητική δραστηριότητα που αφορά φοιτητές ανώτατης εκπαίδευσης και αποφοίτους.
Στόχος μας είναι να εκσυγχρονίσουμε την εκπαίδευση και απευθυνόμαστε σε όλα τα επίπεδα για να το πετύχουμε.
Μέχρι στιγμής, πέρα από την Αθήνα, έχουμε κάνει δράσεις σε Θεσσαλονίκη, Χαλκίδα, Βόλο, Λάρισα, Ηράκλειο, Χανιά, Κύπρο, Σαντορίνη, Άνδρο και Φολέγανδρο. Ο στόχος μας είναι να επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα, αρκεί να βρούμε αξιόπιστους συνεργάτες και εύφορο έδαφος.
Προσθέστε το email σας στη λίστα ενημερώσεών μας και θα μαθαίνετε για τα νέα μας!