Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι φτάσαμε σε ένα ακόμη ορόσημο! Σας προσκαλούμε να αλλάξουμε σελίδα στην Εκπαίδευση και μαζί να περάσουμε σε μία νέα εποχή. Η ημερίδα, Σχολείο με Προσωπικότητα, σηματοδοτεί ένα καινούριο κεφάλαιο στο οποίο η Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση είναι εφικτή! Διοργανώνουμε μία ημερίδα με 3 παράλληλες σκηνές, όπου θα μιλήσουν διεθνώς αναγνωρισμένοι επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, ψυχολόγοι και εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Αμερική, Αυστραλία και Αγγλία. Θα γίνουν workshop και υποδειγματικές διδασκαλίες, όπως θα παρουσιαστούν ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα της καθημερινής εφαρμογής της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας σε περιβάλλοντα τυπικής εκπαίδευσης. Οι πιο πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων θα παρουσιάσουν πλάνα μαθήματος που θα δώσουν έμπνευση αλλά και θα αποδείξουν πως η εκπαίδευση μπορεί να γίνει αλλιώς!
• Τον καθολικό σχεδιασμό και τη χρήση εννοιών στην εκπαίδευση.
• Πρωτότυπες τεχνικές κινητοποίησης των μαθητών για καθηλωτικά περιβάλλοντα μάθησης.
• Την καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα μπορέσουν οι μαθητές να αξιοποιήσουν στην καθημερινότητά τους.
• Τεχνικές εξατομίκευσης των μονοπατιών μάθησης των παιδιών και Διαφοροποίηση ανάλογα με τη ζώνη ετοιμότητας ή τα ενδιαφέροντά τους.
• Για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή διαθεματικών και διεπιστημονικών πλάνων και ενοτήτων μαθήματος.
• Τη σημασία που έχει η συναισθηματική ισορροπία και η διαμόρφωση ταυτότητας των παιδιών.
• Πρότυπες χρήσεις της τεχνολογίας και της ΤΝ για τη διαφοροποίηση των μονοπατιών μάθησης και την κινητοποίηση των παιδιών.
• Υποδειγματικές διδασκαλίες στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης σε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων όπως αυτές που έχουμε στο ελληνικό σχολείο.
Κατέχει την έδρα της Αρχαίας Ιστορίας και των Κλασικών Σπουδών στο Institute for Advanced Study στο Princeton University. Έχει τιμηθεί με το παράσημο του Ταξιάρχη του Φοίνικα, υπηρετεί στο Ανώτατο Συμβούλιο της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση και στο Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Καινοτομίας και Τεχνολογίας.
Πρωτοπόρος της Διαφοροποιημένης Εκπαίδευσης παγκοσμίως και Ομότιμη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια στην έδρα William Clay Parrish, Jr.
Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και Επόπτης του Κέντρου ∆ιαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας. Ομότιμος Διευθυντής του Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins και Επικεφαλής Ερευνητής σε πολλές διαστημικές αποστολές της NASA.
Διευθυντής Πληροφορικής και Ερευνητής του MIT Media Lab. Ιδρυτικό μέλος της προσπάθειας «Ένα Laptop Ανά Παιδί» (OLPC) που επέφερε σημαντική κοινωνική αλλαγή στον αναπτυσσόμενο κόσμο.
Ιδρυτής της Χαρισμάθειας, Σύμβουλος Διαφοροποιημένης Εκπαίδευσης Διεθνών Σχολείων (IB) και Επικεφαλής της Συγγραφικής Ομάδας της Χαρισμάθειας.
Καθηγητής AI and Analytics στην Εκπαίδευση του UCL Institute of Education.
Εθνική συντονίστρια της Ελλάδας του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση των Μαθητών.
Διευθυντής στο Ινστιτούτου Επεξεργασίας Λόγου του Ερευνητικού Κέντρου Αθηνά.
Κύριος Ερευνητής στο Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) στον τομέα της Επικοινωνίας Ανθρώπου Υπολογιστή με μακρόχρονη εμπειρία στην Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας.
Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ και Διδάκτορας Ειδικής Παιδαγωγικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών.
Διευθυντής του Τομέα Εκπαίδευσης της Micosoft σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Η πολυβραβευμένη και αγαπημένη μας συγγραφέας παιδικών βιβλίων.
Ψυχοθεραπευτής και Ομαδικός Αναλυτής. Πρώην Επιμορφωτής Καθηγητών στην Ψυχοσυναισθηματική προσέγγιση της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας.
Η πολυβραβευμένη συγγραφέας & εικονογράφος παιδικών βιβλίων που θα μας καθοδηγήσει ώστε να ζωντανέψουμε τα παραμύθια και να μάθουμε μέσα από αυτά.
Η βραβευμένη συγγραφέας παιδικών βιβλίων που ονειρεύτηκε ένα σχολείο Ταρακουνημένο.
Συγγραφέας, Φιλόλογος και Ιστορικός. Διδάσκει από το 2015 στην Ιόνιο Σχολή.
Δασκάλα και Υπεύθυνη υλοποίησης για την Ελλάδα της εκπαιδευτικής πρόκλησης MissionX: Train Like an Astronaut.
Πολυβραβευμένη συγγραφέας παιδικών βιβλίων και υποψήφια για το Διεθνές Βραβείο H.C. Andersen.
Mεταδιδακτορικός Eρευνητής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στη διδακτική της ιστορίας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Γλωσσολόγος, συγγραφέας, εκπαιδευτικός, storyteller. Ιδιοκτήτρια του σχολείου ξένων γλωσσών Glossomatheia και του εκδοτικού οίκου Glossobooks.
Εκπαιδευτικός, Science Communicator και Science Comedian.
Βραβευμένος σκηνοθέτης, Fellow του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και δημιουργός ντοκιμαντέρ για το Active citizens fund Greece με διαχειριστή επιχορήγησης το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.
Διεθνής Σύμβουλος Εκπαίδευσης πάνω σε τεχνικές Ανακαλυπτικής Μάθησης του International Baccalaureate Organization (IBO).
Ονειρευτήκαμε ένα σχολείο όπως θα έπρεπε να είναι: Ένας χώρος όπου κάθε παιδί θα βρίσκει χώρο έκφρασης, θα αναπτύσσει τις δεξιότητές του, θα παίρνει γνώσεις, αλλά θα καλύπτει και τις συναισθηματικές του ανάγκες. Μία εκπαίδευση που θα τοποθετεί το σχολείο μέσα στην κοινωνία και την κοινωνία μέσα στο σχολείο. Μία εκπαίδευση που θα είναι χτισμένη με χιούμορ, φαντασία και θα χαρίζει εμπειρίες. Ένα όμορφο ταξίδι, με προκλήσεις, με δυσκολίες, με εκπλήξεις, που πάντα θα αφήνει στο τέλος την αίσθηση της ικανοποίησης και της πληρότητας στους ταξιδιώτες του, μαζί με έναν θησαυρό από σκέψεις, στιγμές, εικόνες, αρώματα και γεύσεις.
Δε φτάνει όμως να ονειρευόμαστε…
Πάμε πίσω στο 2012, όταν μια μικρή ομάδα ανθρώπων αποφάσισε να αλλάξει το παράδειγμα στην εκπαίδευση και να κάνει το όραμά της πραγματικότητα…
2012 Στην ημερίδα που διοργανώνουμε, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, φέραμε στο επίκεντρο τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν τα χαρισματικά παιδιά και αναδείξαμε την ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος που γίνεται η εκπαίδευση στο σχολείο ώστε να περιλαμβάνει όλα τα επίπεδα ετοιμότητας των μαθητών σε μία τάξη πολλαπλών ταχυτήτων.
Μετά από την ημερίδα, δημιουργούμε τα πρώτα προγράμματα για χαρισματικά παιδιά, τα Master Classes, όπως και προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πάνω στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Από τότε, δημιουργήθηκαν δεκάδες προγράμματα, σεμινάρια και μεταπτυχιακά πάνω στις ανάγκες των χαρισματικών παιδιών όπως, το 2014, ως αποτέλεσμα της αλλαγής, ήρθε στη ήρθε στην Ελλάδα το πρόγραμμα για ταλαντούχα παιδιά του Πανεπιστημίου John Hopkings.
2017 Στην ημερίδα Ανοίγοντας τους Ορίζοντες της Εκπαίδευσης, στο Ίδρυμα Ευγενίδη, ανακοινώνουμε τη μετάβαση στη Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση, ως λύση σε μία συμπεριληπτική τάξη που καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών. Για να υποστηρίξουμε αυτή τη μετάβαση, ανακοινώνουμε την ίδρυση του Κέντρου Έρευνας και Εκπαίδευσης, της Έλκυδας, με στόχο την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα κάνει εφικτή την πλήρη Διαφοροποίηση της τυπικής εκπαίδευσης καλύπτοντας 100% των στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος του υπουργείου.
Από τότε, έχουν δημιουργηθεί δεκάδες προγράμματα, σεμινάρια και μεταπτυχιακά πάνω στη Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση, την καλλιέργεια Δεξιοτήτων και τη Διαθεματικότητα. Τους τρεις πυλώνες που παρουσιάσαμε σε εκείνη την ημερίδα. Ξεκινώντας από 2020, τα παιδαγωγικά τμήματα των μεγαλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου αλλάζουν, στα προγράμματά τους, την προσέγγιση απέναντι στα χαρισματικά παιδιά και προτείνουν Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση και συμπερίληψη αντί για επιτάχυνση ή σχολεία για χαρισματικά παιδιά.
2019 Ξεκινάμε στην εφαρμογή και αξιολόγηση του καινοτόμου προγράμματος που σχεδιάσαμε σε σχολεία, που έχουν αντικαταστήσει το πρόγραμμά τους με το δικό μας.
2024 Αναλογιζόμενοι τα εξαιρετικά αποτελέσματα που έχει η προσέγγισή μας για την κινητοποίηση και την ανάπτυξη των παιδιών, αποφασίζουμε να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματά μας και να διαθέσουμε σταδιακά το υλικό μας στο ευρύ κοινό.